“De afgelopen tijd ervaarden we een sterke stijging in online aankopen en tegelijkertijd nam het belang van lokaal ondernemen verder toe. Deze ontwikkeling heeft voor onze lokale EP:Ondernemers goed uitgepakt. De afgelopen acht maanden hebben onze ondernemers buitengewoon goed gepresteerd en een fors hogere omzet behaald”, vertelt Patrick van Tent, CEO bij ElectronicPartner Nederland.
Dat de afgelopen maanden een succes waren, ondanks de vele negatieve ontwikkelingen binnen de retailsector, is een grote meevaller voor de retailformule. Bij EP: geloven ze in lokaal ondernemerschap. Hier wordt ook in geïnvesteerd, bijvoorbeeld met het moderne winkelconcept. Huidige winkels worden verbouwd volgens de laatste normen en nieuwe winkels worden op de juiste plek geopend.
De elektronicaformule is zich ook bewust van de waarde van een goede online strategie. Vorig jaar introduceerden ze een vernieuwd webshopplatform. Dit platform wordt blijvend doorontwikkeld en is onderdeel van EP:’s marktstrategie. Ook binnen dit platform staat de lokale ondernemer altijd centraal.
“De combinatie van de juiste online strategie en lokaal ondernemerschap maakt onze EP:Formule nu juist zo onderscheidend. Groei is binnen onze formule een belangrijke doelstelling maar voorop staat het streven naar tevreden klanten. We vinden het vooral belangrijk dat we nieuwe winkels openen op de juiste locatie, essentieel voor het succes van een ondernemer”, legt van Tent uit.
Binnen de retailsector blijft de vraag of het huidige consumentengedrag onder de noemer ‘het nieuwe winkelen’ valt. Is het koopgedrag blijvend veranderd of valt de consument straks terug naar zijn oude gewoontes van voor het coronatijdperk? Op deze vraag geeft van Tent de volgende reactie: “De switch naar online én de aandacht voor ‘lokaal’ is zeer positief. Of dit blijvend is of niet; onze formule heeft haar kracht bewezen! Wij hebben vertrouwen in de toekomst en zijn trots op onze ambitieuze winkelondernemers met wie wij gezamenlijk dit jaar succesvol zullen afsluiten.”