Je wilt klanten vinden, aan je binden en optimaal bedienen. Nu en in de toekomst. Gerichte sales en marketing helpen om relevant te kunnen zijn en vooral ook te blijven.
We weten maar al te goed hoe veranderlijk wensen van klanten kunnen zijn. Er is een enorm scala omstandigheden die de vraag van de klant kan beïnvloeden. Je hoeft het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden om te achterhalen wat hierbij het beste werkt. Onze afdeling Sales & Marketing helpt op verschillende manieren om relevant te kunnen blijven in een almaar veranderend verkooplandschap.
Om de klant lokaal te kunnen bereiken, is een scherp inzicht over hoe die markt er nu eigenlijk uitziet onmisbare informatie. Want hoe sterk is de positie van jouw zaak nu eigenlijk in de regio? Zijn er misschien nog onbenutte kansen? Of zijn er wellicht bedreigingen waar je -of je het nu wilt of niet- toch echt rekening mee moet houden? Met een uitgebreide lokale marktanalyse geven we de antwoorden op dit soort vragen. Kennis die helpt om de juiste koers te varen.
Het geeft rust om uit te kunnen tekenen wat je -tot op bepaalde hoogte natuurlijk- van de toekomst kunt verwachten. Bij een 3-jaarsprognose nemen we cijfers uit het verleden erbij en leggen ze naast normcijfers uit de branche. Zo kunnen we grofweg zien wat er de komende drie jaar te verwachten valt. Op basis van die verwachtingen maken we een plan van aanpak en helpen we waar nodig. Regeren is immers vooruitzien.
Voor iedere ondernemer is het zaak vindbaar te blijven, op te vallen en te laten zien dat je de nieuwste en uiteraard beste producten en service in huis hebt. Kortom: je bent relevant, en dat wil je laten weten ook. Klanten doelgericht aanspreken is daarbij enorm belangrijk. Wij helpen je daarbij.
Onze eigen studio ontwerpt al het materiaal als folders, advertenties en winkelmateriaal in huisstijl. Consistent blijven communiceren met je doelgroep is namelijk erg belangrijk. Ook als er een speciale gelegenheid is zoals een jubileum, opening of bijzondere lokale actie, staat onze afdeling voor je klaar.
Ook online zijn we altijd herkenbaar en vertrouwd dankzij onze huisstijl. Soms zetten we groot in met landelijke onlinecampagnes. Maar niet alleen landelijke naamsbekendheid is voor ons online leidend. Online marketing biedt namelijk mooie kansen om lokaal klanten te bereiken en te binden.
Een klant moet een goede reden hebben naar een fysieke winkel te gaan. Klanten hechten namelijk steeds meer waarde aan de beleving in de winkel. Vaak maken ze ter plekke pas een keuze over het te kopen product. Om die juiste keuze te kunnen faciliteren, moet eigenlijk alles kloppen in je zaak: van de voorpui, de routering, de vindbaarheid en tastbaarheid van producten tot het moment dat wordt afgerekend. Een kleine verandering kan hierin al een groot verschil opleveren. Soms moet het roer juist helemaal om, wil je de klant precies op zijn gemak laten voelen. Wij denken mee, adviseren en begeleiden deze zoektocht.
Maak kennis met je eigen aanspreekpunt: de District Manager. Hij is iemand die jouw zaak goed kent. Je hoeft dus niet telkens opnieuw uit te leggen wat de specifieke situatie van je bedrijf is. Hij is een steun en toeverlaat bij verschillende vraagstukken. De District Manager komt zo gewenst natuurlijk graag geregeld langs. Want onder vier ogen spreekt het toch echt het fijnst!
Maak een afspraak met één van onze District Managers voor een intake in jouw eigen winkel of in ons hoofdkantoor te Vianen.
Neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon.